Smartphone virus verspreidt zich via Bluetooth

Views 7385789, Reacties (6)
 
Lange tijd dachten fabrikanten dat smartphones gevrijwaard zouden blijven van gevaarlijke computervirussen en internetwormen. Er is echter een nieuwe worm opgedoken, die het uitsluitend op Symbian smartphones gemunt heeft.

De worm heeft de naam "Metal Gear.a" gekregen van anti-virusexpert Symworks. Metal Gear is zeer gevaarlijk en verspreidt zich via het draadloze Bluetooth.

Metal Gear.a doet zich voor als een computerspelletje, genaamd Metal Gear Solid. Eenmaal geïnstalleerd schakelt de worm direct de anti-virussoftware uit. Vervolgens wordt een variant op het bekende Skulls virus geïnstalleerd op de smartphone.

Verschillende anti-virusbedrijven hebben al updates van hun software uitgebracht. Metal Gear.a infecteert alleen smartphones die draaien op het Symbian 60 Platform.

Er zijn 6 reacties

Avatar
Dammit zeg..nog zo'n bericht waarvan je stemming plots totaal veranderd. Dit valt ook onder de catogorie triestheid. Denk je dat er no bepaalde comminucatie apparaten virusvrij blijven, krijg je t nieuws voor je neus dat er nu een bluetooth virus is. En dan zal je dat maar net hebben gedownload, met de gedachten dat het gewoon MGS is.
Overigens zal het hier niet bij blijven denk ik....als de virusmakers zijn uitgekeken op de gewone pc, vallen ze lekker de andere comminucatie-apparaten aan....en dan is dit nog maar het begin B:{
Avatar
0
Geloof me Nightwish het zal nog veel erger worden. Helemaal nu de sourcecode van het Cabir-virus op internet te vinden is. Een soortgelijk virus die het uitsluitend gemunt heeft op smartphones die op het Symbian series 60 besturingssysteem draaien.
Avatar
Quote:
Op 31-12-04 15:23 schreef NightWish:
als de virusmakers zijn uitgekeken op de gewone pc, vallen ze lekker de andere comminucatie-apparaten aan....en dan is dit nog maar het begin B:{
ik hoop het, ik heb geen apperaat waar nog een virus op kan en dan ben ik wel van virussen op de pc af :P
Avatar
Quote:
Op 31-12-04 15:25 schreef CrazyRooster:
Geloof me Nightwish het zal nog veel erger worden. Helemaal nu de sourcecode van het Cabir-virus op internet te vinden is. Een soortgelijk virus die het uitsluitend gemunt heeft op smartphones die op het Symbian series 60 besturingssysteem draaien.


Omg...waarom doen ze dit uberhaupt....is t echt zo leuk om mensen zo hard de grond in te stampen, zo veel leed gaan veroorzaken. Denk goed na, en je hebt zoal 100-den situaties waarbij zo'n virus zoveel leed kan veroorzaken dat je gewoon spontaan medeleven krijgt. Helaas weet niemand nog hoe je al dit trieste gedoe kan stoppen...en tot zolang zal dit bij lnage na niet het laatste bericht hierover op de FP zijn B:{

Quote:


ik hoop het, ik heb geen apperaat waar nog een virus op kan en dan ben ik wel van virussen op de pc af


Pas op met wat je zegt, jolee....ze vinden op een gegeven moment voor elk apparaat wel een virus, misschien zelfs voor de Koelkast ooit, dat de koelkast dan niet meer werkt en al je eten bederft. Als ik de middelen had...had ik hierbij de oorlog met de virussen verklaard. Als t van je pc weg is...zit het zo weer ergens anders...je kijkt je ogen uit hoe makkelijk dat gaat :(
NightWish heeft dit bericht gewijzigd op 31-12-2004 om 15:40.
Geen Avatar
ik heb geen telefoon dus smathphone ook niet , dus geen virus :)
Avatar
beseffen die gasten het dan niet hun veroorzaken alleen maar chaos op de mobieltjes en ze laten mensen veel geld uitgeven. ze moeten maar een zelf zo'n virus op hun mobiel krijgen ze eindelijk to weten hoe iritand dat is zo'n virus.
die gasten zijn gewoon evil :P
Reageer op dit artikel
Gelieve je te houden aan de algemene fatsoensnormen bij het reageren op Techzine. Goede en slechtereacties hebben invloed op je hoeveelheid punten.Tevens zal de redactie actie ondernemen tegen herhaaldelijke slechte reacties.Eventuele fouten in dit artikel kunnen via de article reportgemeld worden.
TZML Toolbar:
kleiner groter resize bold italic underline strike sub sup ul ol quote split url url me
Smilies:
:) :( :o :D ;) :P :p (lol) :@ :\'( ;{ :? :s :9
captcha
Verzenden: